I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, January 14, 2011

FIRST MUVEE FOR DIZ 2011

KHURAFAT
(perjanjian syaitan)


Genre: Horror
Running Time: 1 Hour 20 Minutes
Director: Syamsul Yusof
Cast: Fauziah Nawi, Latif Borgiba, Liyana Jasmay.

Synopsis: "Khurafat" begins with Johan (Syamsul Yusof), a young man working as an assistant in a government hospital. He is a married man who has a wife named Aishah (Liyana Jasmay). The newlyweds are leading a peaceful life when suddenly they find themselves besieged by a weird creature. The presence of a mysterious old woman, together with the sudden emergence of Johan's ex-girlfriend Anna (Sabrina Ali) add to the mystery. Anna is always disturbing Johan even though she knows Johan is now with Aishah.

Filem ini mengisahkan sepasang suami isteri iaitu Johan dan Aishah lakonan Syamsul Yusof dan Liyana Jasmay pada mulanya mereka hidup dengan aman namun tanpa disangka mereka sering di ganggu oleh makhluk halus selepas mereka berkahwin. Johan yang kekerja sebagai pembantu rumah mayat di hospital sering mengalami gangguan ketika bekerja. Aishah isteri kepada Johan seorang yang baik dan mentaati kepada suaminya dan sering menjaga ibu Johan iaitu lakonan Fauziah Nawi.
Kejadian aneh yang berlaku disekeliling Johan dan Aishah menjadi tanda tanya kenapa mereka diganggu sedangkan mereka tidak pernah melakukan atau menyakiti sesiapa sehinggalah watak Anna  lakonan Sabrina Ali muncul. Anna merupakan bekas teman wanita Johan, walaupun Anna seorang yang liar dan suka bersosial Johan amat menyukai Anna tertapi Anna menolak cinta Johan dengan alasan Johan seorang yang miskin dan hidup sederhana. Johan akhirnya menemui jalan songsang dengan mengamalkan amalan khurafat dengan berjumpa bomoh lakonan Latif Borgiba.
Anna yang tidak dapat menerima kenyataan bahawa Johan sudah berkahwin dengan Aishah mengalami tekanan perasaan dan sering murung. Apakah yang telah terjadi kepada Anna, Johan dan Aishah selepas Johan mengamalkan ilmu khurafat itu?..



“Dan janganlah engkau menyembah atau memuja yang lain dari Allah, yang tidak dapat mendatangkan manfaat kepadamu dan juga tidak dapat mendapatkan mudharat kepadamu. Sekiranya engkau mengerjakan yang demikian maka jadilah engkau orang-orang yang berlaku zalim (terhadap diri sendiri dengan perbuatan syirik itu)” (Surah Yunus:106)


Ya Robbi – OST KHURAFAT (Perjanjian Syaitan)
Syamsul Yusof & Dr Anwar Dr Anwar Fazal a.k.a Burn &Soul

Kadangkala kita lupa
Kadangkala kita leka
Kadangkala kita buta
DIA memerhatikan kita
Ya ALLAH..
CONGRATE TO SYAMSUL YUSOF!!
~ jalan crite yg menarik.. ~
~ sound effect n jalan crite yg t'amatlah seram!.. ~
~ makeup hantu yg mnjadi!.. ~

No comments: