I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, January 31, 2011

My Planning After Diz Chinese New Year.!!!

* getting a new life with my BFF


* on diet + jimat cermat kn amalan yg mulie..hak3

* focus on my study!!..
abaikan n persetankan bnde2 yg sememangnya mnjadi setan selama ni..

* amek lesen memandu kereta + lori pun bley laa...
yeahh...u can do it punye lar aney!!


* 12hb Feb 2011...
errr..de ape ek ngn tarikh ni??..
warghhh.!!..
nerves semacam lak t'tibe...huhu
tp hope sgt xde pape yg menghalang..insyaallah..


:: sama2 kite doakan sume b'jalan lancar ye..^.^ ::

Saturday, January 29, 2011

:: TRUEFRIENDZ ::

SAYANG BEBENOR KT KALIAN SEMUA TAW!!

thanz ya cz owez ade tyme aq memerlukan korg..
xkiralah tyme susah or senang..
terima kasih sangat2!!
i really2 appreciate it..=)

sgt gumbira bile dpt hangout ngn korg!!
n thanz cz sudi teman aq b'shoping..
eh..cop..
korg yg patut nye says thanz kt aq taw!
sume aq support..amboii~
wahh..enak2 tongkeng ye..
huhu..
xlah..acah mak enon je..
aq ikhlas cz aq syg sgt kt korg!!
muahhxx3..


hope our relations nih evalasting ya..
_____________________________________________

Besh dpt mkan same2 ngn korg walaupun msing2 banyak cekadak an..
nk tu lar..ini lar..amboi..ngat aq cop duet pe.?!!.
mkn ape yg ade je sudah!!..huhu..










yummy!!!
_____________________________________________________

thanz ya kawan2 cz suggest kn sy beli diz watch!!
n i really2 like it!!
huhuhu..^.^



______________________________________________

diz part yg paling aq suke!!..
sesi menghilangkan tension bg mghilangkan batu yg seberat 18tan kt atas pale aq nih..
melalak sekuat ati aq..
xde spe nk bising or sound..
baru r puas beb..
n da mnjadik satu k'wajiban tok aq merosakkan semua 
lagu kak ziana lau aq p karoke..
sedap xsedap lantak r..
yg penting aq puas!
hehehehe..

video


Thursday, January 27, 2011

PUAS!!!

sgt SERONOK sekali bile dapat REMOVE dat guy 
dari list frenz f.b saya!!

c'mon lar beb, anda mmg da xde kena mengena pun dalam hidop saya,
dan kat sini saya nk tekankan yang
"ANDA MMG DA XDE KENA MENGENA DGN HIDUP SAYA!!"
so xyah lar nk sibuk2 ngan ape yg jadik pada saya
n anda tersangat lah TAK DIPERLUKAN sama sekali..
xyah lar nk JADI LANGAU ye..
katenye anda da tersangatlah matang kn,
kena la terime knyataan..
ape guna kate maaf anda yg dlu..
tak kan lar sy yg perangai mcm budak2 ni nk kena ingatkan pulak an..

so, SAYONARA lah ye my frenz..
frenz ke??haha..


Tuesday, January 25, 2011

this is REAL, this is me..=)

ni lar slah satu CARA BARU nk TENANG KAN JIWE aq yg nga panas skrg nih..
- EDIT MY PIC -
kang lau aq update status yg pelik2 kt FB, ade je yg terase..
sungguh xpaham sia!!
tongong yg amat!..=.="
nah..ni lar dia CIK QURRATU'AINI kite..
cute kan???hahahahahaa..




Monday, January 24, 2011

~J.E.J.A.K M.A.C.A.U~

measured drawing
location : Gallery Macau, No.6 Bukit Peringgit, Melacca
date : 20-25 january 2011
group members : one, tokcik, ami fakh, mohd, aney, sue, kak wanie
kak lis, koid, oii and william
comment : rumah yg agak angker..very haunted taw!!...
tp spnjang kt sne alhamdulillah we'all xd'ganggu oleh tuan rumah t'sebut..hee~
tp yg pleng besh ye diz part!!
sesi photoshOOt..
huhuhu..
n ni lah hasilnye!..^.^































Wednesday, January 19, 2011

:: Dear Boo-Lat ::


Chūi shite kudasai.!!!! 


Watashi wa, Qurratu' Aini wa hontōni,
Mr. Bulat  anatao aishite..

hyaipp~



Tuesday, January 18, 2011

:: K.O.S.O.N.G ::

sedey..
terkejut..
geram..
dunt believe it..
hampe..
kecewa..
sebak sgt...
perasaan yg bercampur-baur..

lately,mmg bnyak dugaan yg singgah dlm idop aq..
alhmdulillah..
sumenye bjalan lancar..
n i can face it wit a big smile..
tp seyesly,
kali ni
aq rase down sgt2...
mane kekuatan aq yg sebelum2 nih???
bkn senang kite nk belakon depan org ramai
dgn senyuman lebar yg sampai ke telinga
walhal hakikatnya
hati ni nga remuk b'kecai n punah ranah


disebabkn
keterlanjuran menc***** seseorg..
hmm..
hebat betul penangan dia kan??

hmm..
ape yg aq rase skrg, 
sama je mcm ape yg aq rase setahun yg lepas..
aq da cmpak ke gaung da kenangan tu sume
tp knape ia mst dtg blek n menerjang ke kepale otak ku yg sememang nye nga kusut tahap gaban nih???
kenape aq mesti rase sume ni for da third tyme??
kenape mesti aq yg tggung sume ni??
kenape aq mudah terjebak ngn bende ni sume??
kenape???!!
kenape??aq ni xlayak ke to feel dis happiness??!!


myb blum masenye lagi utk aq pikir bende ni sume..
rase mcm da serik pn ade jugak..
lgipun aq da letih sgt..
letih sgt2..




Sunday, January 16, 2011

SEPI & TERUS SEPI~

S.E.P.I

:: da same feeling, cum again..
face it with a big smile ya Misz A.!!..::



Saturday, January 15, 2011

SAKET + PERIT GILA!

TOURNAMENT FUTSAL 
WITH ALL 
STUDENTS ARCHITECTURE POLY MERLEMON??...

teramat seronok! + sgt hepi!! + kecoh gler!!! 
semangat yg ter 'over2'
+ junior n senior yg da ley hantuk kepale same2 
= mmg sgt meriah!!

tp...yg xbesh nye....
ramai gak yg injured..almklumlah masing2 ni kan wakil pemain malaysia..
so masing2 nk tunjukkan bakat masing2..
n last2 dpt larh anugerah yg susah nk dpt ni..

n da most important, sy pn turut injured skali..
pelik seyy...
aku men xlarh bnyak mane..
jz main 2 game je..
tu pn jadi defender je kot...

bile di selidik pnye selidik..
rupe2nye..sbb utama kaki sy jadik bengkak cmni


adalah...
kerana..
jeng..jeng..jeng..
cz PAKAI KASUT YG XSEPATUT NYA!!
bijak betul lar cik aney ni kan..
nahh..amek ko...


baru je wat tendangan yg p'tama (ala2 shaolin soocer gitu)
tup2..adoii...padan muke ko aney..
mkin lame mkin saket lak..
nk sgt urut bia cepat baik..tp xtaw cmne..
takut slah urut kang mkin mnjadik2 lak..
sakit dy,hnye allah je yg taw..sob3..='(

hopefully cpat2 la kamu baik ye syg..
aminn...
sy bkn apa...kamu tuh sgt penting dlm idop saya tau..
t lau kamu terus cmni cmne sy nk p nuntut ilmu kat poli tu??

Friday, January 14, 2011

KEIKHLASAN HATI~

:: ChEnta Yg Tulus Suci 
Dtg Dari Hati..::


Pada masa dahulu ada seorang jejaka yang selalu menghabiskan masanya diperpustakaan pada waktu lapang. Dia amat suka membaca novel & buku cerita sehingga suatu hari dia telah terjumpa sebuah novel yang ada tertulis nama& alamat seorang gadis di salah satu muka suratnya.

Tertulis disitu "Catrina...kesepian & perlukan sahabat". Tergerak hati jejaka untuk mengutus surat kepada si gadis. Setelah pulang ke rumah, jejaka itu menulis surat untuk memberitahu niat ingin berkawan dengan gadis itu. Beberapa hari kemudian si jejaka mendapat balasan daripada gadis bahawa dia juga bersetuju untuk berkawan dengan si jejaka. Hari betukar minggu dan minggu bertukar bulan.

Persahabatan mula bertukar kepada perasaan sayang. Namun begitu masing-masing masih belum bertemu. Si jejaka ingin sekali bertemu si gadis dan begitu juga dengan si gadis. Walaupun kedua-keduanya masih belum melihat rupa masing-masing, tapi perasaan sayang tetap berbuku di hati. Sehingga suatu hari, si jejaka dipanggil oleh bala tentera untuk pergi ke medan perang. Si jejaka amat susah hati kerana dia takut sekiranya dia tidak akan mungkin bertemu dengan si gadis.

Maka diutuskannya surat berbunyi "kalau Tuhan panjangkan jodoh kita, dan kamu masih sayang padaku, kita berjumpalah di stesen keretapi di bandar kamu pada hari perang diumumkan tamat nanti. Aku akan memakai pakaian tenteraku dan membawa sekuntum mawar berwarna merah. Aku akan mengenali kamu sekiranya kamu juga memegang bunga mawar merah. Setelah itu izikanlah aku membawa mu makan malam dan bertemu orang tuaku."

Maka pergi lah jejaka ke medan perang setelah mengutuskan surat itu... Beberapa bulan kemudian... Pada hari pengumuman perang tamat, si jejaka pergi ke stesen keretapi di bandar tempat si gadis tinggal sambil memegang bunga di tangan. Dilihatnya seorang demi seorang gadis yang lalu sekiranya dia turut memegang bunga.

Tiba-tiba.. si jejaka ternampak seorang gadis yang agak berisi dan duduk di kerusi roda sambil melihat sekeliling. Kakinya kudung dan tangannya cacat sebelah... sebelah lagi tangannya memegang sekuntum bunga mawar berwarna merah... Si jejaka agak terkejut tetapi dia memberanikan diri menghampiri si gadis.

"Catrina?" Gadis itu melihat ke arah si jejaka dan tersenyum.

Si jejaka terus menghulurkan bunga mawar kepada si gadis dan berkata "aku amat merinduimu. Terimalah bunga ini dan pelawaan ku untuk makan malam. Orang tuaku tidak sabar untuk bertemu denganmu.."

sambil kemudian mencium tangannya. Si gadis itu terus bersuara.."aku tidak tahu apa yang terjadi. Tapi ada seorang gadis cantik memberikan bunga ini kepadaku sebentar tadi. Dia menyuruhku memberitahu kamu bahawa di sedang menunggu kamu di restoran dekat stesen ini sekiranya kamu mempelawaku makan malam dan bertemu orang tuamu....."

Berapa ramaikah manusia yang sesuci hati jejaka ini? Dia melihat kepada hati dan bukan kepada rupa.. dia telah mengotakan janji nya dan tetap berpegang kepada perasaan sayang walaupun pada mulanya dia menjangkakan gadis cacat itu adalah Catrina... Sesungguhnya semua manusia harus berfikir seperti dia...


FIRST MUVEE FOR DIZ 2011

KHURAFAT
(perjanjian syaitan)


Genre: Horror
Running Time: 1 Hour 20 Minutes
Director: Syamsul Yusof
Cast: Fauziah Nawi, Latif Borgiba, Liyana Jasmay.

Synopsis: "Khurafat" begins with Johan (Syamsul Yusof), a young man working as an assistant in a government hospital. He is a married man who has a wife named Aishah (Liyana Jasmay). The newlyweds are leading a peaceful life when suddenly they find themselves besieged by a weird creature. The presence of a mysterious old woman, together with the sudden emergence of Johan's ex-girlfriend Anna (Sabrina Ali) add to the mystery. Anna is always disturbing Johan even though she knows Johan is now with Aishah.

Filem ini mengisahkan sepasang suami isteri iaitu Johan dan Aishah lakonan Syamsul Yusof dan Liyana Jasmay pada mulanya mereka hidup dengan aman namun tanpa disangka mereka sering di ganggu oleh makhluk halus selepas mereka berkahwin. Johan yang kekerja sebagai pembantu rumah mayat di hospital sering mengalami gangguan ketika bekerja. Aishah isteri kepada Johan seorang yang baik dan mentaati kepada suaminya dan sering menjaga ibu Johan iaitu lakonan Fauziah Nawi.
Kejadian aneh yang berlaku disekeliling Johan dan Aishah menjadi tanda tanya kenapa mereka diganggu sedangkan mereka tidak pernah melakukan atau menyakiti sesiapa sehinggalah watak Anna  lakonan Sabrina Ali muncul. Anna merupakan bekas teman wanita Johan, walaupun Anna seorang yang liar dan suka bersosial Johan amat menyukai Anna tertapi Anna menolak cinta Johan dengan alasan Johan seorang yang miskin dan hidup sederhana. Johan akhirnya menemui jalan songsang dengan mengamalkan amalan khurafat dengan berjumpa bomoh lakonan Latif Borgiba.
Anna yang tidak dapat menerima kenyataan bahawa Johan sudah berkahwin dengan Aishah mengalami tekanan perasaan dan sering murung. Apakah yang telah terjadi kepada Anna, Johan dan Aishah selepas Johan mengamalkan ilmu khurafat itu?..



“Dan janganlah engkau menyembah atau memuja yang lain dari Allah, yang tidak dapat mendatangkan manfaat kepadamu dan juga tidak dapat mendapatkan mudharat kepadamu. Sekiranya engkau mengerjakan yang demikian maka jadilah engkau orang-orang yang berlaku zalim (terhadap diri sendiri dengan perbuatan syirik itu)” (Surah Yunus:106)


Ya Robbi – OST KHURAFAT (Perjanjian Syaitan)
Syamsul Yusof & Dr Anwar Dr Anwar Fazal a.k.a Burn &Soul

Kadangkala kita lupa
Kadangkala kita leka
Kadangkala kita buta
DIA memerhatikan kita
Ya ALLAH..
CONGRATE TO SYAMSUL YUSOF!!
~ jalan crite yg menarik.. ~
~ sound effect n jalan crite yg t'amatlah seram!.. ~
~ makeup hantu yg mnjadi!.. ~

Monday, January 10, 2011

OUCHHHH!!

RESULT FOR AJL 25
tahniah yg mane 'patut' menang!!

persembahan terbaik : hanyut, faizal tahir
(*u deserve it!!congrate ya..^.^)

vokal terbaik : noktah cinta, hafiz a.f
(*walaupun prsembahan yg simple, tp ur vocal not bad..=)

tempat ke-1 : tolong ingatkan aku, ana raffali
(*omg!!..heyyy...seyes aku mmg xley nk terime!!..why??????...
nonsense gler!!..)

tempat ke-2 : drama king, meet uncle hussain feat black
(*err..buley laa..huhu..)

tempat ke-3 : noktah cinta, hafiz a.f
(myb rezeki dia..tahniah ya pd Cik Suliza...
cz dy yg b'semangat gler nk si hafiz ni mng..hahaha)

Tuesday, January 4, 2011

~ oUr memOries ~

* saya sayang kawan-kawan saya!!

video

i'll mish all of u..
tggal 4 bulan je lg..
so, hargai stiap detik yg ade..
luv ya!!..=)

~ My Frenz, My Life, My Soul, My Spirit~

speCial dediCated
4 all my sweety pom2 frenz..
hehee..

suE

Unn

aFi

dinO
________________________________

thanz banget ya cz bawak 'kite' hang out shame2
b4 new years ari tuh!!=)
for ur info, tu larh present yg pleng b'mkne skali dlm idop 'kite' tok starting diz 2011..
(walaupun hakikat nye aq cume ngok korg b'shoping je n 
aq langsung xley nk beli pape!!,
tp xpe..korg jgn risau..aq tetap rse epy ble dpt kuo ngn korg!!
taw r korg t lau jpa aq da masuk,
 aq lak yg b'shoping sakan..grrr..
nyway, chuyunk korg manyak2!!..hehe)

=) xplan pape pn nk kuo nih..sume nye idea si dino ni lah..
nk setelkn streamyx katenye..cz da kene potong!..
ha!..ha!..ha!..

=) sewa kete, dpt kete yg terbaik wok!..bunyik dy, sebatu ley dgor..
asal lalu kt ne2 je mst ramai yg toleh..
segan siot!..xpe..anggap je r org2 tuh nmpak artis kt dlm kete nih..
so jakun sket..hihihi

=) p jusco, smate2 nk mkn "chicken chop murah", kate afi..
pastuh ley b'tuko jdk "chicken stick lg murah" lak..
ni sume afi pnye pasal!..afi lagi...lagi2 afi...adehhh...
(afi,aq salahkan ko taw..hehe)


=) smpai2 kt d.p terus bli tiket: ..cter "damping malam"..
yg xley bla nk couple seat tok  5org, sebaris lak uh..
then ley mmekak lak dpn kaunter cz nk cop tempat..
ye r citer antu an..lgi r aq ni mmg penakut..
ngn dino yg suke sakat aq..unte tol dak2 nih..haha..
yg pnting korg mmg happening gler!!


=) n last, rutin biase aq lau kuo op coz lar karoke!..hihi..
n thanz cho muchie to CIK SUE cz sudi blnje sy melalak!..muahahahaha..
smpai demam2 aq d'buatnye..

video

=) balik ngan aty yg girang!!..tp syg hnye separuh jalan...
ttbe temperature kete nek ngn mndadak..blum smpat bhenti kat tepi,
kete da mati dlu da..
adoiii..betul2 mnguji ksabaran..b'jam2 stuck kt amj yg gelap gulita tuh taw!..
takot yg t'amat sgt...trus ngat cter damping mlam tadi..errr...seram..
last2 owner kete pn smpai
tp kete still xley nk idop gak..
n jalan pnyelesaiannye :
kitorg b'lima t'pakse sumbat masuk kasi muat dlm kete savvy yg comel loteh tuh..
tambah brader 2owg tu lg, so sumenye 7org..

pehhh..mmg terbaik!!..=)