I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, December 12, 2010

Perasaan @ Perasan???


RINDU..
kenapa msti ada perasaan ni??perlu ke perasaan ni wujud pd insan tersebut??
layak ke aq ni nk rindu kat dy???

CEMBURU...
org kate cemburu tanda nya sayang...betul ke aq sayangkan dy??ataupn cume kehendak semata2??tp kalau d'sebabkan khendak, knape cemburu tu mkin buat aq x'tentu arah??

SAKET HATI....
org buleh saketkan hati kite sesuke hati dy...tp kenape kite xbuleh nk saketkan hati org tu balik??
knape kite msti pikir perasaan org lain dulu walhal org tu xpernah pikir ttg perasaan kita??

MARAH/GERAM....
bila org buat jahat dgn kita, mula lar kita rasa geram!..marah!..then, timbul lar rasa xpuas hati..dan d'ikuti pula dgn niat nk balas dendam..tp..perlu ke semua tu????

TOUCHING
ni lagi satu masalah..bila org tegur sket, mula lar kita nk touching..kenape kite rase touching??
sbb kite rase kite dah t'lalu bgus sgt smpai xde spe buleh tegur kite?cmtu ke??

SELFISH
xde sifat perikemanusiaan???ntah laa..t'lalu pikirkan diri sendiri pun xbuleh jugak..
cth: kite biarkan org mati kebuluran sedangkan kita nga kekenyangan mcm ular sawa baru telan 20ekor kambing..???ley ke cmtu??

hmm..sume xkena..buat ni xbuleh..buat tu pun xboleh..salah sikit org mengata..
hey..buat ape nk pk pasal org..bukan org tuh pun yg tentukan ko berjaya dunia akhirat ke tak..
apa yg penting k'semua perasaan ni mmg xley lari dari diri kite..
kenapa ekk????



2 comments:

No_RuLe said...

eh ani..aku trase ar...erm....

Qurratu' aini @ -anEy- said...

laa...awat ang terase pulak..ni bkn d'tujukan pade sesape larh...lau ko terase mknenye.....hehheeh